11 συχνές ερωτήσεις για τα συμπληρώματα κρεατίνης.

Posted by ActiveBody Team 28/01/2018 0 Σχόλια

H κρεατίνη αποτελεί ένα από τα βασικότερα συμπληρώματα διατροφής στην καθημερινότητα τόσο των αθλητών, όσο και αυτών που ασχολούνται με την φυσική τους κατάσταση.
Είναι απόλυτα ασφαλής και από τα πιο καλά μελετημένα συμπληρώματα στην αγορά. Παράγεται φυσικά στο σώμα μας από 3 αμινοξέα (γλυκίνη, αργινίνη, μεθιονίνη) και είναι ιδανικό για αθλητές αντοχής, αλλά και δύναμης.
Τα αποτελέσματα που προσφέρει είναι η ραγδαία αύξηση της δύναμης, ενισχυμένη αντοχή, αύξηση της μυϊκής μάζας και γρηγορότερη αποκατάσταση, ώστε το σώμα να είναι έτοιμο για εντατικές προπονήσεις.

 

Παρόλα αυτά, υπάρχει ακόμα μια προκατάληψη όσον αφορά στη χρήση της και σε αυτό το άρθρο θα απαντήσουμε στις πιο συχνές ερωτήσεις, ώστε να λυθεί μια και καλή η παρεξήγηση.


1.Τι είναι η κρεατίνη;

 

Η κρεατίνη είναι μια ουσία που υπάρχει φυσικά στο σώμα μας. Παράγεται από τον οργανισμό, αλλά μπορούμε να την προσλάβουμε και μέσω των τροφών. Κατά μέσο όρο, το σώμα παράγει περίπου 2 γραμμάρια την ημέρα.
Το μεγαλύτερο ποσοστό αποθηκεύεται στους σκελετικούς μύες, αλλά υπάρχει επίσης στην καρδιά και στον εγκέφαλο.

 

Η κρεατίνη μεταφέρεται με το αίμα στους μύες και βοηθάει στην ενίσχυση της ενέργειάς τους. Αυτό επιτυγχάνεται καθώς λειτουργεί ως επαναπρομηθευτής της ATP, δηλαδή της τριφωσφορικής αδενοσίνης, η οποία προμηθεύει τους μύες του σώματος με ενέργεια.

 

Έχει την μοναδική ιδιότητα να ενώνεται με φώσφορο και να σχηματίζει την φωσφοκρεατίνη, η οποία συμβάλλει τα μέγιστα στην αύξηση της ενέργειας και παρατείνει τον χρόνο που μπορούν οι μύες να παράγουν έργο.

 

2. Πως βοηθάει το σώμα;

 

Όταν προπονείσαι έντονα, το σώμα χρειάζεται τεράστιες ποσότητες ενέργειας, άμεσα. Η απαιτούμενη ενέργεια παρέχεται κυρίως από την τριφωσφορική αδενοσίνη (ATP). Το πρόβλημα είναι πως η ATP μπορεί να αποθηκευτεί στους μύες σε πολύ μικρή ποσότητα.


Προκειμένου να πετύχεις την μέγιστη ενέργεια, η ATP πρέπει να αναδημιουργείται συνεχώς, ώστε να ξαναγεμίζουν τα αποθέματά της. Εκεί παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο η κρεατίνη, αφού προμηθεύει συνεχώς την ATP και αυξάνει τα επίπεδά της, ώστε να μπορείς να προπονείσαι πιο έντονα.

 

3. Πόσο ασφαλή είναι τα συμπληρώματα κρεατίνης;

 

Το συμπλήρωμα κρεατίνης είναι από τα πιο καλά μελετημένα και ασφαλή, γι' αυτό είναι άλλωστε και τόσο δημοφιλή. Μέχρι και σήμερα, δεν έχει υπάρξει καμία επιστημονική έρευνα, που να αποδεικνύει την οποιαδήποτε παρενέργεια από την χρήση τους.


Μετά από 20 ολόκληρα χρόνια έρευνας, χωρίς αποδεδειγμένες παρενέργειες, μπορείς να είσαι σίγουρος πως πρόκειται για ένα απόλυτα ασφαλές συμπλήρωμα.

 

4. Είμαι γυναίκα, μπορώ να πάρω κρεατίνη;

 

Φυσικά και μπορείς! Η κρεατίνη είναι ένα συμπλήρωμα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους. Μην σε τρομάζει η ιδέα πως θα γεμίσεις μύες και θα χάσεις την θηλυκότητα σου.

Αυτό συμβαίνει μόνο στις περιπτώσεις των ανδρών που ασχολούνται με βάρη, καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες τροφής καθημερινά και υπάρχει φυσικά στο σώμα τους η ουσία της τεστοστερόνης.

Αυτά δεν ισχύουν για εσένα και άρα δεν έχεις κάτι να ανησυχείς. Το συμπλήρωμα κρεατίνης είναι ιδανικό για όποια γυναίκα θέλει να αυξήσει την αντοχή της και να αυξήσει την άλιπη μυϊκή της μάζα.

 

5. Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε κρεατίνη;

 

Η κρεατίνη βρίσκεται φυσικά σε κάποιες από τις τροφές που καταναλώνουμε, όπως είναι το βοδινό και το ψάρι. Μέσω της διαδικασίας της πέψης, η κρεατίνη απελευθερώνεται απευθείας στο αίμα και από εκεί αποθηκεύεται στους σκελετικούς μύες.


Σημαντική σημείωση : Αν είσαι χορτοφάγος και τα επίπεδα της κρεατίνης σου είναι χαμηλά, αλλά θέλεις να ευεργετηθείς από τα οφέλη της, χωρίς να τρως κρεατικά, τότε τα συμπληρώματα κρεατίνης είναι η ιδανική λύση για σένα.

 

6. Είναι απαραίτητη η περίοδος της ‘φόρτωσης’;

 

Καταρχάς η περίοδος της φόρτωσης είναι ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, 4-6 μέρες περίπου, όπου παίρνεις αυξημένη ποσότητα κρεατίνης, ώστε να γεμίσουν οι μύες σου. Η φάση αυτή δεν είναι απαραίτητη, αλλά συνήθως γίνεται για να φανούν πιο γρήγορα τα αποτελέσματα.  


Ο σκοπός της φάσης φόρτωσης, είναι να αποθηκευτεί ποσότητα κρεατίνης στους μύες σου, όσο πιο γρήγορα γίνεται. Αν παίρνεις μια προκαθορισμένη δοσολογία εξαρχής, θα πάρει περισσότερο χρονικό διάστημα για να φτάσεις στα επιθυμητά αποτελέσματα, ενώ με την φόρτωση αυτό το χρονικό διάστημα μειώνεται δραστικά.

 

7. Είναι απαραίτητο να λαμβάνεται σε κύκλους;

 

Όπως και με την προηγούμενη ερώτηση, η απάντηση είναι πως δεν μιλάμε για κάτι που είναι απαραίτητο.


Το σώμα μας έχει την ικανότητα να συνηθίζει τα συμπληρώματα διατροφής, που λαμβάνονται για μεγάλο διάστημα και γι’ αυτό το λόγο ορισμένοι διακόπτουν την χρήση τους για λίγο και την συνεχίζουν πάλι μετά.
Το συμπλήρωμα κρεατίνης όμως, δεν δημιουργεί εξάρτηση από τους χρήστες, ούτε το σώμα συνηθίζει από την καθημερινή χρήση.

 

Οπότε, παρότι δεν είναι απαραίτητο να λαμβάνεις το συμπλήρωμα κρεατίνης σε κύκλους, ποτέ δεν είναι κακό να αφήνεις το σώμα σου να απεξαρτηθεί για ένα χρονικό διάστημα και να επανέρχεσαι ξανά.
Ένα διάστημα 2-4 εβδομάδων διακοπής είναι το ιδανικό.

 

8. Ποια είναι η καλύτερη στιγμή να την πάρω;

 

Πλειοψηφικά, δεν υπάρχει ιδανική στιγμή να πάρεις το συμπλήρωμα κρεατίνης, αρκεί  να το παίρνεις σε καθημερινή βάση.


Αν όμως καταναλώνεις κάποια ποσότητα υδατάνθρακα μετά την προπόνησή σου, μπορείς να εκμεταλλευτείς την ευκαιρία αυτή, καθώς τότε παράγεται αυξημένη ποσότητα ινσουλίνης στο σώμα σου και αυτό θα βοηθήσει και την κρεατίνη να απορροφηθεί καλύτερα.


Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, να θυμάσαι πως δεν υπάρχει ιδανική στιγμή και αρκεί να την παίρνεις καθημερινά.

 

9. Μπορεί το συμπλήρωμα κρεατίνης, πριν την προπόνηση, να μου δώσει περισσότερη ενέργεια;

 

Η χρήση του συμπληρώματος πριν την προπόνησή σου, δεν θα σε βοηθήσει. Και αυτό γιατί το κλειδί της επιτυχίας με την κρεατίνη, είναι να υπάρχει ήδη στους μύες σου, ώρες πριν αρχίσεις την προπόνηση.  
Ο ιδανικός τρόπος για να το πετύχεις αυτό, είναι να κρατάς συνεχώς αυξημένο το επίπεδο της ενέργειας στους μύες σου, παίρνοντας καθημερινά την απαιτούμενη δόση από το συμπλήρωμα.

 

10. Ποια είναι η καλύτερη μορφή κρεατίνης;

 

Για τους περισσότερους, αν όχι όλους, η καλύτερη μορφή είναι η μονοϋδρική κρεατίνη.


Και αυτό γιατί:

  • Είναι η πιο αγνή μορφή
  • Έχει άμεσα αποτελέσματα και μεγάλη αποδοτικότητα
  • Υπάρχουν εκατοντάδες έρευνες πάνω σε αυτή

 

11. Μπορεί το συμπλήρωμα κρεατίνης να με βοηθήσει στην απώλεια βάρους;

 

Παρότι υπάρχει η λανθασμένη εντύπωση πως τα συμπληρώματα κρεατίνης αυξάνουν το σωματικό βάρος, στην πραγματικότητα πρόκειται για νερό , το οποίο βρίσκεται στα κύτταρα των μυών.
Η αύξηση της δύναμης και της άλιπης μυϊκής μάζας, βοηθούν να αυξηθεί ο ρυθμός του μεταβολισμού και αυτό βοηθάει στην καύση του λίπους.


Πολύ σωστά κατάλαβες! Η κρεατίνη βοηθάει στην απώλεια λίπους.

Οπότε μην ανησυχήσεις αν η ζυγαριά σου δείχνει πως έχεις παχύνει. Σύντομα θα παρατηρήσεις πως τα ρούχα σου θα είναι πιο φαρδιά πάνω στο σώμα σου και θα έχεις σφίξει πολύ αισθητά.

Όπως μπορείς να καταλάβεις, το συμπλήρωμα κρεατίνης σου είναι απαραίτητο, αν σε ενδιαφέρει η αύξηση της άλιπης μυϊκής μάζας, η έκρηξη ενέργειας και αντοχής και η συνολική καλή φυσική κατάσταση του σώματός σου.
Θα σε βοηθήσει να χτίσεις ένα καλλίγραμμο και δυνατό κορμί, με εγγυημένα αποτελέσματα, ασφάλεια και χωρίς καμία παρενέργεια στον οργανισμό σου.

 

Στο κατάστημά μας θα βρεις τα αποδοτικότερα συμπληρώματα κρεατίνης, σε μια μεγάλη ποικιλία, για να ικανοποιήσουν τις αυξημένες σου απαιτήσεις.

 

Είμαστε στην διάθεσή σου για να σου λύσουμε όποια απορία έχεις και να σε βοηθήσουμε να επιλέξεις το ιδανικό συμπλήρωμα για τις ανάγκες σου.

Η Ομάδα του activebody.gr