Κρεατίνη: 10 Fun Facts Που Δεν Ήξερες Μέχρι Τώρα

Posted by ActiveBody Team 06/11/2019 0 Σχόλια

Σίγουρα έχεις ακούσει για την κρεατίνη. Αυτό το συμπλήρωμα διατροφής, που λειτουργεί σαν «μαγικό φίλτρο» για το bodybuilding και τις ασκήσεις αντοχής. Μπορεί επίσης να γνωρίζεις ότι η κρεατίνη έχει αποδειχθεί ότι κάνει καλό στην υγεία και ενισχύει την απόδοση του εγκεφάλου.

 

Αυτό όμως που σίγουρα δεν γνωρίζεις είναι τα παρακάτω fun facts! Συνέχισε να διαβάζεις λοιπόν για να μάθεις μερικές πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την κρεατίνη.

 

Fact #1

Η κρεατίνη ΔΕΝ είναι στεροειδές ή οτιδήποτε άλλο έχεις ακούσει από τα media και σε έχουν κάνει να πιστεύεις. Στην πραγματικότητα, η κρεατίνη είναι μια ουσία που παράγει φυσικά ο ανθρώπινος οργανισμός και συνήθως λαμβάνεται από την κατανάλωση κρέατος και ψαριών.

 

Fact #2

Η κρεατίνη αναγνωρίστηκε το 1832, όταν ο Γάλλος χημικός Michel Eugène Chevreul, κατάφερε να απομονώσει την ουσία από ένα μέρος των σκελετικών μυών.

 

Fact #3

H κρεατίνη είναι απαραίτητη για τη φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου. Υπάρχουν συγκεκριμένες γενετικές διαταραχές, όπου το σώμα δεν είναι σε θέση να παράξει φυσιολογικά κρεατίνη ή να την μεταφέρει σε ορισμένα μέρη του σώματος. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα υγείας, ακόμη και νευρολογικές διαταραχές.

 

Fact #4

Η κρεατίνη μεταφέρει νερό στους μύες, αλλά στην πραγματικότητα, δεν φουσκώνουν με νερό, καθώς το νερό οδηγείται απευθείας μέσα σε κάθε μυϊκό κύτταρο. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται το μέγεθος του ίδιου του μυϊκού κυττάρου.

 

Fact #5

Η κρεατίνη συμβάλλει στη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας, ειδικά για τους χορτοφάγους. Έρευνες έδειξαν ότι η χορήγηση κρεατίνης σε άτομα που είναι χορτοφάγοι και όχι σε αυτούς που καταναλώνουν τακτικά κρέας, είχε ως αποτέλεσμα καλύτερη μνήμη.

 

Fact #6

Για να πάρεις μόλις 5 γραμμάρια κρεατίνης, θα έπρεπε να φας 1 κιλό ακατέργαστο βόειο κρέας. Επίσης, είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι το μαγείρεμα μειώνει την περιεκτικότητα των τροφών σε κρεατίνη κατά 56%.

 

Fact #7

Η κρεατίνη βοηθά στην απορρόφηση της γλυκόζης από την κυκλοφορία του αίματος, απευθείας στους μύες, ειδικά μετά από προπόνηση με βάρη. Αυτό είναι πολύ καλό, ειδικά για τα άτομα με διαβήτη τύπου 2.

 

Fact #8

Το ανθρώπινο σώμα μπορεί να συνθέσει φυσικά τα αμινοξέα Μεθειονίνη, Γλυκίνη και Αργινίνη, για να παράγουν κρεατίνη. Η παραγόμενη κρεατίνη αποθηκεύεται στους μύες, έτσι ώστε να μετατραπεί στη συνέχεια σε φωσφοκρεατίνη και να χρησιμοποιηθεί σαν πηγή ενέργειας.

 

Fact #9

Οι ζωικές τροφές σου προσφέρουν μια πολύ μικρή ποσότητα κρεατίνης. Αν υποθέσουμε λοιπόν ότι ο άνθρωπος δεν μπορούσε να λάβει πρωτεΐνη από πουθενά αλλού εκτός από το κρέας, τότε θα αναγκαζόταν να οδηγηθεί στον κανιβαλισμό.

 

Fact #10

Αν εξετάσουμε την κρεατίνη από χημική άποψη, τότε πρόκειται για ένα μη πρωτεϊνικό οργανικό αζωτούχο οξύ. Πρόκειται δηλαδή για μια ουσία που περιέχει μεν άζωτο, αλλά δεν κατατάσσεται ακριβώς στις πρωτεΐνες.

 

Στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα θα ανακαλύψεις μια ποικιλία από κρεατίνες, που χωρίζονται σε συγκεκριμένες υποκατηγορίες, για να επιλέξεις την πιο αποδοτική για τις δικές σου ανάγκες.

 

Είσαι έτοιμος να ξεπεράσεις τα όριά σου και να κατακτήσεις τους στόχους σου;