Ο Απόλυτος Οδηγός Για Τα Αμινοξέα

Posted by ActiveBody Team 12/10/2018 0 Σχόλια

Περιεχόμενα

 

  • Πρόλογος
  • Τι είναι τα αμινοξέα
  • Τι είναι η βιοσύνθεση των πρωτεϊνών
  • Κατηγορίες αμινοξέων
  • Είδη συμπληρωμάτων αμινοξέων
  • Οφέλη των συμπληρωμάτων αμινοξέων
  • Τι θα σου προσφέρουν
  • Πότε πρέπει να τα πάρω
  • Επίλογος

 

Πρόλογος

Αν ασχολείσαι με την φυσική σου κατάσταση ή είσαι αθλητής, σίγουρα έχεις ακούσει πολλά για τα αμινοξέα. Ίσως όχι τόσο πολλά όσο για την πρωτεΐνη ή την κρεατίνη. Το μόνο σίγουρο είναι πως μόλις μάθεις τι ακριβώς προσφέρουν στο σώμα σου, θα εντυπωσιαστείς.

 

Τα αμινοξέα είναι πραγματικά αξιοσημείωτα μόρια. Αποτελούν τα θεμέλια βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων, ενώ παράλληλα ενισχύουν αυτά τα ιχνοστοιχεία και προσφέρουν την κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη, την υγεία και την καλή λειτουργία ολόκληρου του σώματος.

 

Σε αυτό το e-Βook, θα μάθεις τι ακριβώς είναι, τι σου προσφέρουν και γιατί είναι απαραίτητο να εντάξεις στην καθημερινότητά σου ένα συμπλήρωμα αμινοξέων.

 

Τι Είναι Τα Αμινοξέα

 

Με απλά λόγια, τα αμινοξέα είναι οι δομικοί λίθοι της πρωτεΐνης. Το 20% του ανθρώπινου σώματος αποτελείται από πρωτεΐνες. Υπάρχουν συγκεκριμένα είδη πρωτεϊνών που χρησιμοποιεί το σώμα, για την ανάπτυξη και την επιδιόρθωση των ιστών.

 

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως τα αμινοξέα είναι απαραίτητα για την μυϊκή ανάπτυξη.

 

Τι Είναι Η Βιοσύνθεση Των Πρωτεϊνών

 

Όταν καταναλώνουμε πρωτεΐνη στην διατροφή μας, αυτή απορροφάται από τον οργανισμό και στην συνέχεια ‘σπάει’ και χωρίζεται σε επιμέρους αμινοξέα. Τα αμινοξέα αυτά μετά επανατοποθετούνται μαζί και σχηματίζουν μια νέα πρωτεΐνη.

 

Αυτή η περίπλοκη βιολογική διαδικασία ονομάζεται βιοσύνθεση των πρωτεϊνών.

 

Ολόκληρη η ομάδα αμινοξέων μετασχηματίζεται μέσα στον οργανισμό 3-4 φορές την ημέρα.

 

Αυτό σημαίνει πως το σώμα πρέπει να τροφοδοτείται με περισσότερα αμινοξέα, για να είναι σε θέση να αναπληρώνονται συνεχώς.

 

Με απλά λόγια, αν το σώμα σου δεν έχει τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται, δεν θα μπορέσει να συνθέσει πρωτεΐνη και αυτό σημαίνει, πως εσύ δεν θα χτίσεις μυϊκή μάζα.

 

Εκεί φαίνεται ξεκάθαρα η ανάγκη για ένα συμπλήρωμα αμινοξέων, ώστε να προσλαμβάνεται η μεγαλύτερη δυνατή ποσότητα από αυτά.

 

Κατηγορίες Αμινοξέων

 

Υπάρχουν εκατοντάδες αμινοξέα, αλλά μόλις 20 είναι τα βασικά για την παραγωγή πρωτεΐνης στο σώμα. Αυτά τα 20 αμινοξέα ονομάζονται πρωτεϊνικά και χωρίζονται σε 2 κατηγορίες.

  • Τα απαραίτητα και
  • τα μη απαραίτητα.

 

Όπως μαρτυρά και το όνομά τους, τα απαραίτητα αμινοξέα δεν μπορούν να συντεθούν από το σώμα, που σημαίνει πως πρέπει να λαμβάνονται από την διατροφή. Τα απαραίτητα από την άλλη, μπορούν να συντεθούν φυσιολογικά.

 

Απαραίτητα (ή βασικά) αμινοξέα

  • Λευκίνη
  • Ισολευκίνη
  • Βαλίνη
  • Λυσίνη
  • Μεθειονίνη
  • Φαινυλαλανίνη
  • Θρεονίνη
  • Τρυπτοφάνη
  • Ιστιδίνη
  • Αργινίνη (Απαραίτητη για βρέφη και παιδιά)

 

Μη απαραίτητα αμινοξέα

  • Αλανίνη
  • Ασπαραγίνη
  • Ασπαραγινικό οξύ
  • Γλουταμίνη
  • Γλουταμινικό οξύ
  • Τυροσίνη
  • Σερίνη
  • Κυστεϊνη
  • Γλυκίνη
  • Προλίνη
  • Ασπαρτικό οξύ

 

Είδη Συμπληρωμάτων Αμινοξέων

 

Υπάρχουν 3 διαφορετικά είδη συμπληρωμάτων αμινοξέων :

 

·Συμπληρώματα EAA (Essential Amino Acids) (απαραίτητα)

Αυτά τα συμπληρώματα περιλαμβάνουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα, που δεν μπορεί να συνθέσει μόνο του το σώμα και μεταβολίζονται στο συκώτι.

 

·Συμπληρώματα BCAA (Branch Chain Amino Acids) (απαραίτητα)

Αυτά είναι τα λεγόμενα συμπληρώματα Διακλαδισμένων Αμινοξέων. Περιλαμβάνουν τα 3 αμινοξέα Λευκίνη, Ισολευκίνη, Βαλίνη και είναι τα πιο σημαντικά για την ανάπτυξη, την συντήρηση και την αποκατάσταση των μυών. Μεταβολίζονται απευθείας στους μύες, σε αντίθεση με τα πρώτα.

 

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς:

  • μπορούν να αξιοποιηθούν ως πηγή ενέργειας κατά την διάρκεια της προπόνησης
  • μειώνουν σημαντικά τον μυϊκό καταβολισμό, δηλαδή την διαδικασία διάσπασης του μυϊκού ιστού για την παραγωγή ενέργειας.

 

Τι σημαίνει αυτό;

 

Από τη στιγμή που το σώμα σου δεν προσλαμβάνει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (όπως πχ τα αμινοξέα) , αρχίζει να χρησιμοποιεί τους μύες σου για να παράξει ενέργεια.

 

Αυτό είναι κάτι που δεν θες να συμβεί, καθώς έτσι εμποδίζεται η μυϊκή ανάπτυξη και δεν μπορείς να χτίσεις μυϊκή μάζα.

 

·Συμπληρώματα σκέτων αμινοξέων (μη απαραίτητα)

Περιλαμβάνουν σκέτα αμινοξέα, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνα τους. Μπορούν να ληφθούν και συνδυαστικά, ώστε να αλληλοσυμπληρώνονται οι ευεργετικές τους ιδιότητες και να επιτυγχάνονται καλύτερα αποτελέσματα.

 

Τα πιο σημαντικά συμπληρώματα σκέτων αμινοξέων είναι τα εξής 3 :

  • Γλουταμίνη – Εμποδίζει την απώλεια πρωτεΐνης και συμβάλλει στην μυϊκή ανάπτυξη
  • Αργινίνη – Αυξάνει την μυϊκή μάζα, μειώνει το σωματικό λίπος και διεγείρει την απελευθέρωση της αυξητικής ορμόνης (growth hormone)
  • Αλανίνη – Καθυστερεί την κόπωση, βοηθά στην διατήρηση της μυϊκής μάζας, αυξάνει τον μυϊκό όγκο

 

Οφέλη Των Συμπληρωμάτων Αμινοξέων

 

  • Τα διακλαδισμένα αμινοξέα (BCAA) ενισχύουν τον ρυθμό της πρωτεϊνοσύνθεσης.

Αυτό σημαίνει ότι βοηθούν το σώμα να συνθέσεις την πρωτεΐνη που είναι απαραίτητη για το χτίσιμο των μυών.

 

  • Μειώνουν την πρωτεϊνική και μυϊκή αποσύνθεση.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς όσο λιγότερη πρωτεΐνη καταστρέφεται, τόσο περισσότερος μυϊκός ιστός μπορεί να χτιστεί και να αυξηθεί.

 

  • Μειώνουν το αίσθημα της κόπωσης.

Κατά την διάρκεια της έντονης άσκησης, αυξάνονται τα επίπεδα σεροτονίνης . Η σεροτονίνη αυξάνει την αίσθηση της κόπωσης και αυτό οδηγεί στο να νιώθεις αδύναμος κατά την διάρκεια της προπόνησης. Τα αμινοξέα περιορίζουν αποτελεσματικά την παραγωγή της.

 

Η μείωση της, χάρη στα αμινοξέα, θα σε οδηγήσει σε αποδοτικότερες και πιο σκληρές προπονήσεις, με μεγαλύτερα μυϊκά κέρδη.

 

  • Αυξάνουν τον ρυθμό της αποκατάστασης.

Αυτό σε βοηθάει, ώστε να είσαι σε μικρό χρονικό διάστημα, έτοιμος για να προπονηθείς έντονα και να αναπτύξεις μυϊκή μάζα γρήγορα και αποτελεσματικά.

 

Τι Θα Σου Προσφέρουν Τα Συμπληρώματα Αμινοξέων

 

Πέρα από την έλλειψη πρωτεΐνης, που είναι ένας σπουδαίος λόγος από μόνος του, ώστε να εντάξεις στην καθημερινότητά σου ένα συμπλήρωμα αμινοξέων, υπάρχουν ακόμα πάρα πολλά οφέλη.

 

Μην ξεχνάς πως τα αμινοξέα είναι απαραίτητα στο σώμα σου και βοηθούν στην συνολική υγεία και την καλή φυσική κατάσταση.

 

Ας δούμε συγκεκριμένα τι μπορούν να σου προσφέρουν.

 

Απώλεια βάρους

Ίσως η πιο δημοφιλής ιδιότητα των αμινοξέων και ο λόγος που χιλιάδες άτομα τα χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους. Τα αμινοξέα είναι ιδανικά και εξαιρετικά αποδοτικά στην απώλεια βάρους και στο κάψιμο του περιττού λίπους.

 

Με την κατάλληλη διατροφή, σε συνδυασμό με άσκηση, η απώλεια βάρους είναι αξιοσημείωτη και η διαφορά στην αύξηση άλιπης μυϊκής μάζας θα σε εντυπωσιάσει.

 

Αν θες να χάσεις άμεσα και αποτελεσματικά το περιττό βάρος και λίπος, ένα συμπλήρωμα αμινοξέων είναι κάτι που πρέπει να δοκιμάσεις.

 

Χτίσιμο μυϊκής μάζας

Μπορεί να μην το γνώριζες, αλλά τα αμινοξέα είναι τα δομικά συστατικά της πρωτεΐνης.

 

Γι’ αυτό τον λόγο είναι ιδανικά για να σε βοηθήσουν να χτίσεις δυνατούς μύες, χωρίς λίπος.

 

Αν ασχολείσαι με βάρη, τότε γνωρίζεις πως από την έντονη προσπάθεια, δημιουργούνται μικροί τραυματισμοί στους μύες σου.

 

Τα αμινοξέα έρχονται να αποκαταστήσουν αυτούς τους τραυματισμούς, αφού ουσιαστικά βοηθούν την επιδιόρθωση στον μυϊκό ιστό και με αυτό τον τρόπο οι μύες σου γίνονται πιο υγιείς και σταδιακά, όλο και μεγαλύτεροι.

 

Τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος

Αν αρρωσταίνεις εύκολα, ή ταλαιπωρείσαι από αλλεργίες και κρυολογήματα, ίσως αυτό είναι ένδειξη πως έχεις αδύναμο ανοσοποιητικό.

 

Με την καθημερινή πρόσληψη ενός συμπληρώματος αμινοξέων, θα δυναμώσεις ολόκληρο τον οργανισμό σου και θα έχεις μια πολύ αποτελεσματική προστασία απέναντι σε ιούς και μολύνσεις.

 

Δοκίμασέ το και είναι σίγουρο πως θα δεις διαφορά στην υγεία σου.

 

Αύξηση της ενέργειας

Μήπως νιώθεις συχνά εξάντληση και δεν μπορείς να βγάλεις την μέρα, αν δεν πιεις πολύ καφέ ή και κανένα ενεργειακό ποτό;

 

Αυτό μπορεί να είναι μια πρώτη ένδειξη, πως λείπουν τα απαραίτητα αμινοξέα από τον οργανισμό σου.

 

Ένα συμπλήρωμα αμινοξέων δεν θα σου προσφέρει μόνο ευεξία, αλλά θα σου δώσει και πολλή περισσότερη ενέργεια μέσα στην καθημερινότητά σου.

 

Μείωση του άγχους και καλύτερος ύπνος

Τα αμινοξέα περιέχουν χαλαρωτικές ιδιότητες και αυτό θα κάνει καλύτερη την καθημερινότητα, αλλά και τις νύχτες σου. Συγκεκριμένα η γλουταμίνη βοηθάει στην μείωση του στρες και συμβάλλει στην φυσική χαλάρωση του οργανισμού.

 

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να νιώθεις πιο ήρεμος το βράδυ και να κοιμάσαι πιο εύκολα και άνετα.

 

Αύξηση της αντοχής

Τα αμινοξέα αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο το σώμα σου χρησιμοποιεί τις πρωταρχικές πηγές ενέργειας, οι οποίες είναι οι υδατάνθρακες και τα λιπαρά.

 

Σε πάρα πολλούς αθλητές, η έλλειψη γλυκογόνου είναι σοβαρό πρόβλημα, το οποίο οδηγεί στην εξασθένιση του οργανισμού και σε σημαντική μείωση στην απόδοση.

 

Συγκεκριμένα, τα διακλαδισμένα αμινοξέα (BCAA) , συμβάλλουν στην αύξηση και στην διατήρηση των επιπέδων γλυκογόνου στο σώμα, ώστε οι προπονήσεις να είναι ακόμα πιο αποδοτικές και τα επίπεδα της ενέργειας να παραμένουν υψηλά, σε όλη την διάρκεια της έντονης προσπάθειας.

 

Αύξηση της συγκέντρωσης

Τα αμινοξέα έχουν την μοναδική ιδιότητα να βελτιώνουν την μνήμη και να ενισχύουν την διαδικασία της σκέψης και της συγκέντρωσης.

 

Όταν τα επίπεδα των αμινοξέων είναι χαμηλά, το σώμα παράγει περισσότερη τρυπτοφάνη, η οποία μετατρέπεται στην συνέχεια σε σεροτονίνη στον εγκέφαλο και αυτό οδηγεί στην αίσθηση της σωματικής και νοητικής κόπωσης.

 

Τα συμπληρώματα αμινοξέων εμποδίζουν αυτή την διαδικασία και έτσι έχεις ένα ξεκούραστο και συγκεντρωμένο μυαλό, μαζί με ένα σώμα γεμάτο δύναμη και ενέργεια.

 

Πότε πρέπει να τα πάρω;

 

Μπορείς να πάρεις ένα συμπλήρωμα αμινοξέων οποιαδήποτε ώρα της ημέρας επιθυμείς. Τόσο πριν, κατά την διάρκεια, ή μετά την προπόνησή σου.

 

Το σώμα σου με αυτόν τον τρόπο θα έχει στη διάθεσή του τα απαραίτητα αμινοξέα με ένα σταθερό ρυθμό, για να χρησιμοποιηθούν άμεσα κατά την διάρκεια της προπόνησης. Επίσης είναι ιδανικά για την διαδικασία της μυϊκής αποκατάστασης, μόλις ολοκληρώσεις την έντονη προσπάθεια.

 

Πολύ καλή επιλογή επίσης, θα είναι να παίρνεις το συμπλήρωμα αμινοξέων, μόλις ξυπνήσεις το πρωί, επειδή το σώμα σου είναι σε φάση καταβολισμού κατά την διάρκεια της νύχτας και έχει ανάγκη τόνωσης.

 

Ειδικά τα διακλαδισμένα αμινοξέα (BCAA), είναι ιδανικά να ληφθούν πριν την προπόνηση, καθώς απορροφούνται ταχύτατα από τον οργανισμό και επιταχύνουν την διαδικασία της πρωτεϊνοσύνθεσης.

 

Αυτό θα σου προσφέρει μείωση της κόπωσης, αύξηση της δύναμης και βελτίωση της συνολικής επίδοσης.

 

Επίλογος

 

Τα αμινοξέα στηρίζουν ολόκληρο τον οργανισμό σου. Κάποια παράγονται φυσικά στο σώμα σου και κάποια άλλα όχι, οπότε είναι αναγκαίο να λαμβάνονται από την διατροφή. Σου είναι όλα όμως, εξίσου απαραίτητα.

 

Τα συμπληρώματα αμινοξέων μπορούν να προσφέρουν τεράστια οφέλη όπως :

  • Δημιουργία ισορροπίας του αζώτου
  • Μυϊκή ανάπτυξη
  • Μείωση του χρόνου αποκατάστασης
  • Βελτίωση της αντοχής
  • Συμβάλλουν στην ορμονική ισορροπία
  • Θετική αναβολική επίδραση, χωρίς παρενέργειες

 

Στο κατάστημά μας θα βρεις μια μεγάλη ποικιλία, από τα καλύτερα συμπληρώματα αμινοξέων, που θα βελτιώσουν την φυσική κατάσταση και την συνολική υγεία και θα σου χαρίσουν ευεξία, τόνωση και ενέργεια.

 

Εμείς έχουμε και σου προτείνουμε τα top 5 συμπληρώματα αμινοξέων για να κατακτήσεις το σώμα των ονείρων σου :

 

Αμινοξέα Scitec
Bcaa-X 120Caps

Αμινοξέα Universal
Beef Aminos
200Tabs

Αμινοξέα
Scitec Nutrition
Beef Aminos
200 Tabs

Αμινοξέα
Pf Nutrition
Bcaa 8-1-1 400Gr

Αμινοξέα Activlab
Amino Complex
120 Tabs

 

 

 

Είμαστε στην διάθεσή σου, για όποια απορία έχεις και μπορούμε να σε βοηθήσουμε να επιλέξεις το κατάλληλο προϊόν για τις ανάγκες σου.

 

 

Η Ομάδα του activebody.gr