Συμπληρώματα πρωτεϊνών - Η τριπλή τους δράση, που σου είναι απαραίτητη

Posted by Xaris Xristoforatos 28/01/2018 0 Σχόλια

 
Είναι κοινό μυστικό, από τους επαγγελματίες αθλητές, μέχρι τους αρχάριους, πως ένα συμπλήρωμα πρωτεΐνης, είναι το κλειδί της μυϊκής ανάπτυξης και αποτελεί το απαραίτητο συστατικό για ένα σώμα γεμάτο ενέργεια και για το σωστό χτίσιμο της μυϊκής μάζας.

 

Γιατί όμως είναι απαραίτητο να παίρνεις συμπληρώματα πρωτεϊνης, αφού μπορείς να την πάρεις από τις τροφές και τα γεύματα σου; Η απάντηση είναι πολύ απλή. Δεν γίνεται να φτάσεις την μέγιστη ημερήσια δοσολογία, μόνο από το φαγητό σου, καθώς μαζί με αυτό, θα πάρεις αναπόφευκτα και πολλά λιπαρά, που θα αυξήσουν το σωματικό λίπος. Εκεί έρχονται τα συμπληρώματα και σου δίνουν τη λύση.

Ευτυχώς τα συμπληρώματα πρωτεϊνης δεν είναι όπως ήταν κάποτε. Πλέον έχουν άριστη ποιότητα και μεγάλη ποικιλία, για να σου προσφέρουν τα απαραίτητα συστατικά που χρειάζεσαι σε μια έντονη προπόνηση. Άλλωστε, όλοι γνωρίζουμε πως μια διατροφή υψηλή σε πρωτεΐνη, είναι βασικό προαπαιτούμενο για να χτίσεις μυϊκό όγκο.

Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε τους 3 βασικότερους λόγους που χρειάζεσαι ένα συμπλήρωμα πρωτεϊνης στην καθημερινότητά σου και που θα σε βοηθήσει.

1. Το συμπλήρωμα πρωτεϊνης είναι βασικό για το χτίσιμο μυϊκής μάζας

Τι ακριβώς είναι η πρωτεΐνη και πως παράγεται

Η πρωτεΐνη είναι, με απλά λόγια μια αλυσίδα αμινοξέων, που όλα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους. Όταν χωνευτούν τα αμινοξέα αυτά, κατακλύζουν τον οργανισμό και στη συνέχεια το σώμα, συνθέτει αυτά τα αμινοξέα στις πρωτεΐνες, που χτίζουν τους μύες.

Το σώμα μας όμως μπορεί να επεξεργάζεται μικρές ποσότητες κάθε φορά, για την ακρίβεια 30-50 γραμμάρια κάθε 2,5 - 3 ώρες και γι’αυτό η πρωτεΐνη, που είναι απαραίτητη για την επιδιόρθωση των μυών, πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας.

Οι μύες στο σώμα μας μεταβάλλονται συνεχώς. Ανάλογα με το είδος της άσκησης και το πόσο έντονη είναι η προσπάθεια. Όταν απορροφούνται αρκετά αμινοξέα από το σώμα, αυτό οδηγεί στην μέγιστη σύνθεση πρωτεϊνης και στην καλύτερη μυϊκή ανάπτυξη.

Ο ρόλος των αμινοξέων και η αναβολική δράση

Από τα 20 αμινοξέα που απαιτούνται για την σύνθεση πρωτεϊνης, τα 9 είναι απαραίτητα και δεν μπορούν να δημιουργηθούν από το σώμα, ενώ τα υπόλοιπα 11 μπορεί να τα συνθέσει το σώμα μας. Το πιο σημαντικό για την αναβολική δράση του σώματος, δηλαδή την ανάπτυξη των σκελετικών μυών, είναι η Λευκίνη, η οποία ανήκει στα λεγόμενα διακλαδισμένα αμινοξέα (BCAA).

Για τον καλύτερο δυνατό αναβολισμό των μυών, πρέπει να προσλαμβάνεται μια ποσότητα 2-3 γραμμαρίων Λευκίνης, ανά γεύμα. Εδώ είναι που φαίνεται και η υπεροχή των συμπληρωμάτων πρωτεϊνης, καθώς από ένα κοτόπουλο 300 γραμμαρίων παίρνουμε 2 γραμμάρια Λευκίνης, ενώ με ένα μόνο scoop από πρωτεΐνη ορού γάλακτος (Whey) παίρνουμε 3 γραμμάρια.

 

2. Το συμπλήρωμα πρωτεϊνης βοηθάει στην σωστή λειτουργία των κυττάρων

Η πρωτεΐνη είναι βασική για το σώμα μας και πέρα από το χτίσιμο των μυών. Περίπου το 20% το σώματος αποτελείται από αυτή. Είναι πολύ σημαντική στην σωστή λειτουργία, διατήρηση και ενδυνάμωση όλων των ιστών στο σώμα και συμβάλλει στην σωστή λειτουργία πολλών βιολογικών διαδικασιών.

Είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη των κοκκάλων, καθώς και για την δημιουργία 75.000 διαφορετικών ενζύμων, που χρειάζεται το σώμα, για τον μεταβολισμό και την λειτουργία της πέψης.

Χωρίς αρκετή πρωτεΐνη, ο μυϊκός ιστός θα αποδυναμωθεί και μπορεί να δημιουργηθούν προβλήματα υγείας. Για παράδειγμα, χωρίς τα αναγκαία ένζυμα που βοηθούν στην πέψη, οι τροφές που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνη, δεν μπορούν να απορροφηθούν σωστά από το σώμα.

Με λίγα λόγια, η πρωτεΐνη παίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην δημιουργία κάθε νέου κυττάρου στο σώμα. Γνωρίζοντας αυτό, φαίνεται ακόμα περισσότερο η ανάγκη για ένα συμπλήρωμα πρωτεϊνης στην καθημερινότητά σου.

 

3. Το συμπλήρωμα πρωτεϊνης βοηθάει στην μείωση της αυξημένης όρεξης

Σε όλους μας αρέσει το καλό φαγητό και πολλές φορές, δεν έχουμε την αίσθηση του μέτρου, με αποτέλεσμα να καταναλώνουμε τροφές που είναι γεμάτες ζάχαρη και λιπαρά. Αυτός είναι και ένας βασικός λόγος που μας είναι τόσο δύσκολο να ακολουθήσουμε μια σωστή διατροφή ή δίαιτα.

Πολλές έρευνες έχουν δείξει πως η πρωτεΐνη αποτελεί το πιο χορταστικό μακρομόριο. Και μάλιστα έχει αποδειχθεί πως μειώνει αποτελεσματικά την λιγούρα.

Αντικαθιστώντας τους επιβλαβείς υδατάνθρακες με πρωτεΐνη, εξισορροπούνται τα επίπεδα ινσουλίνης, μειώνεται το σάκχαρο και δεν αποθηκεύεται περιττό λίπος στο σώμα.

Παρότι είναι γενικά γνωστό πως η πρωτεΐνη μειώνει αποτελεσματικά την όρεξη, η πρωτεΐνη ορού γάλακτος (Whey) είναι η πιο αποτελεσματική στην καταπολέμηση της λιγούρας. Συγκεκριμένα, καμία άλλη πρωτεΐνη δεν βοηθάει τόσο στο αίσθημα κορεσμού και στην αποτελεσματική μείωση των επιβλαβών θερμίδων, όσο η πρωτεΐνη απομονωμένου ορού γάλακτος.