Πρωτεΐνη μπιζελιού ή πρωτεΐνη ορού γάλακτος ποια να επιλέξω;

Posted by ActiveBody Team 30/11/2022 0 Σχόλια

Πρωτεΐνη μπιζελιού ή πρωτεΐνη ορού γάλακτος ποια να επιλέξω;

 

Σαν να μην ήταν αρκετά μπερδεμένος ο κόσμος της σκόνης πρωτεΐνης - έρχεται και η πρωτεΐνη μπιζελιού (αρακά).

Ναι, εκείνες οι χυλώδεις μικρές σφαίρες που σε έβαζε να τρως η μαμά σου  όταν ήσουν παιδί περιέχουν πρωτεΐνη (περίπου 10 γραμμάρια ανά φλιτζάνι, στην πραγματικότητα)

Αλλά με όλες τις επιλογές σε σκόνη πρωτεΐνης - ορός γάλακτος, καζεΐνη, σόγια, ρύζι, κάνναβη - που καλύπτουν τα ράφια των υγιεινών τροφών, γιατί να φτάσετε ποτέ στον αρακά;

 

 

Ποιά είναι η διαφορά?

 

Για αρχή, η πρωτεΐνη μπιζελιού δεν περιέχει γαλακτοκομικά, εξηγεί η Sharon Palmer, R.D.N., συγγραφέας του Plant-Powered for Life. Αυτό είναι σημαντικό τόσο για τους vegan όσο και για τα άτομα με δυσανεξία ή ευαισθησία στη λακτόζη.

Αλλά για τον υπόλοιπο πληθυσμό, η πρωτεΐνη μπιζελιού μπορεί επίσης να βοηθήσει στην παροχή  ποιοτικής πρωτεΐνης που χρειάζεστε για να βοηθήσετε τους μύες σας να ανακάμψουν μετά την άσκηση.

Η πρωτεΐνη μπιζελιού είναι μια πλήρης πρωτεΐνη, που σημαίνει ότι περιέχει και τα εννέα από τα απαραίτητα αμινοξέα - συμπεριλαμβανομένων των αμινοξέων διακλαδισμένης αλυσίδας (BCAAs) - που πρέπει να καταναλώνετε για να χτίσετε αποτελεσματικά μυς, λέει ο Palmer. Αυτό δεν ισχύει για πολλές άλλες φυτικές επιλογές όπως το ρύζι.

 

 

Πώς συγκρίνεται η πρωτεΐνη μπιζελιού με τον ορό γάλακτος;

 

Παρακάτω θα δείτε πώς η πρωτεΐνη μπιζελιού συγκρίνεται με τον ορό γάλακτος, το χρυσό πρότυπο των πρωτεϊνικών σκονών, όπως υπολογίζεται από τη Marie Spano, R.D., C.S.C.S., αθλητική διατροφολόγος για τους Atlanta Hawks.

 

25 γρ. πρωτεΐνης μπιζελιού

25 γρ. πρωτεΐνης ορού γάλακτος

Θερμίδες

162,5

157,4

Υδατάνθρακες

8,8

8,7

Πρωτεΐνη

25

25

Λίπη

2,6

2,1

BCAAs

5,9

7,8

                                                

                                                                 

Αλλά δρα η πρωτεΐνη μπιζελιού;

 

Εξετάζοντας τους αριθμούς, θα υποθέσετε ότι η πρωτεΐνη μπιζελιού μπορεί να μην είναι τόσο αποτελεσματική στο χτίσιμο μυών όσο ο ορός γάλακτος. Άλλωστε, η πρωτεΐνη μπιζελιού δεν περιέχει την ποσότητα των BCAA όπως ο ορός γάλακτος.

 (Για να έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα από τις προπονήσεις σας, διαβάστε Τι και πότε πρέπει να τρώτε για να χτίσετε μυς.)

Αλλά η πρωτεΐνη μπιζελιού έχει ένα πλεονέκτημα που δεν αποτυπώνεται στις παραπάνω πληροφορίες - και αυτό είναι το γεγονός ότι περιέχει περίπου τρεις φορές περισσότερο αμινοξύ αργινίνη από τον ορό γάλακτος.

Η αργινίνη μπορεί να μην είναι BCAA, αλλά είναι απαραίτητη για την οικοδόμηση μυών και μπορεί να εξηγήσει γιατί η πρωτεΐνη μπιζελιού κάνει τόσο καλή δουλειά στην ενίσχυση της μυϊκής μάζα των ανδρών.

Σε μια μελέτη του 2015 Journal of the International Society of Sports Nutrition σε άνδρες ηλικίας 18 έως 35 ετών, εκείνοι που έκαναν προπόνηση συνδιαστικά με πρωτεΐνη μπιζελιού απολάμβαναν τις ίδιες αυξήσεις στο μέγεθος των δικεφάλων με εκείνους που επέλεξαν  την πρωτεΐνη ορού γάλακτος.

 

 

Ποιο είδος σκόνης πρωτεΐνης πρέπει να αγοράσετε λοιπόν;

 

Εάν προσπαθείτε να αποφύγετε τόσο τα γαλακτοκομικά όσο και τη σόγια, δεν υπάρχει άλλος δρόμος από το  να δοκιμάσετε την πρωτεΐνη μπιζελιού.

Μπορείτε να αντισταθμίσετε τη γεύση της πρωτεΐνης μπιζελιού προσθέτοντας άλλα συστατικά όπως φρούτα, λαχανικά και βούτυρο ξηρών καρπών στο ρόφημα πρωτεΐνης σας, λέει ο Matheny. Μπόνους: Η ανάμειξη πολλαπλών πηγών πρωτεΐνης στο ρόφημα πρωτεΐνης με βάση το μπιζέλι σας προσφέρει ένα ακόμα καλύτερο προφίλ αμινοξέων από το να πίνετε μόνο μπιζέλια.

Για να βεβαιωθείτε ότι η πρωτεΐνη μπιζελιού σας δεν περιέχει ορμόνες ή περιττά πρόσθετα, συνιστάται  να επιλέγετε βιολογική και χωρίς γεύση.

 

«Αλλά υπάρχει λόγος να αγοράσετε πρωτεΐνη αρακά εάν δεν είστε vegan ή αλλεργικοί τόσο στα γαλακτοκομικά όσο και στη σόγια; Όχι πραγματικά», λέει ο Matheny. Τα υψηλά επίπεδα αργινίνης της πρωτεΐνης δεν είναι αρκετά για να την θεωρήσουμε ανταγωνιστική σε σχέση με την πρωτεΐνη του ορού γάλακτος.